2.8/5 - (9 امتیاز)

بیمه های گروهی کارکنان سازمان های دولتی و خصوصی

سلام،بسیار خوشحالم و به شما مدیر وکارفرمای گرامی تبریک عرض میکنم .که برای ایجاد بیمه گروهی کارکنان به دنبال بهترین راهکار میگردید.در اینجا من تمام تلاشم را خواهم کرد. تا بهترین مسیر و بهترین بیمه نامه و بهترین طرح را برای شما بازگو کنم . به شما اطمینان میدهم در پایان این مقاله ، به راحتی میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.(جهت مشاوره خصوصی و رایگان اینجا کلیک کنید).

بیمه عمر گروهی کارکنان

مقدمه

نیروی انسانی یکی از با ارزش‌ترین منابع هرسازمان محسوب می‌شود.  هرچه سازمان بتواند نیروی شایسته‌تری جذب کرده و از آن نگهداری و استفاده موثرتری نماید، در رسیدن به اهدافش موفق‌تر ، و نسبت به رقبایش جلوتر است. رقابت سازمان‌ها  تنها در کسب سود بیشتر و سهم بازار خلاصه نمی‌شود، بلکه همه این موارد معلول یک عامل مهمتر یعنی نیروی انسانی شایسته است.

 اهمیت نگهداری منابع انسانی

نظام نگهداری منابع انسانی باعث می‌شود؛ در دراز مدت گردش نیروی انسانی کم شده و به بهره‌وری سازمان اضافه گردد. چه بسا در سازمانی با بهترین شیوه‌های استخدامی شایسته‌ترین افراد برگزیده و به خدمت آن سازمان درآمده باشند، سپس با روش‌های مختلف ارزیابی و آموزش موجبات افزایش بینش، مهارت و دانش این کارکنان فراهم شده باشد؛ لیکن چنانچه در طول خدمت از آنها به نحو خوب و مطلوب نگهداری نشود، یا در سازمان‌های دیگر جاذبه‌های بیشتر و بهتری فراهم باشد، باعث می‌گردد آن افراد به‌ویژه افراد خبره به راحتی سازمان مزبور را ترک کرده و جذب سازمان‌ها دیگر شوند، و در نتیجه زحمات، تلاش‌ها و هزینه‌های مربوط به استخدام، تربیت و تجهیز نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری روی افراد به هدر می‌رود.

بیمه عمر و تکمیل در مان گروهی

 نقش بیمه در نگهداشت نیروی انسانی

تحولات بسیار زیادی در علم مدیریت و شاخه مدیریت منابع انسانی و انواع واقسام تمهیدات برای تضمین کیفیت کار نیروی انسانی تدوین شده است. اما نقش خدمات رفاهی و بیمه های کارکنان در جذب و نگهداشت منابع انسانی کار آمد در دنیای رقابت شرکت های امروز امری است استراتژیک و مهمتر نسبت به سایر تمهیدات شناخته شده و میتواند بقای یک سازمان را در رقابت با سایر رقبا حفظ کند.

کارکنان سازمان شما نه فقط حقوق، بلکه خدمات، تسهیلات و مزایا را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مزایا می‌تواند وفاداری کارمند به سازمان شما و بهروری بیشتر را ایجادکند. وهمچنین بر این باور باشند ، که اگر آنها کارفرمای خود را ترک نمایند آن مزایا را از دست خواهند داد.

بطور کلی می‌توان مزایا را به سه دسته عمده تقسیم‌‌بندی نمود: بیمه، مرخصی، تامین کارکنان.

بیمه خود شامل انواع مختلفی چون:  بیمه عمر،بیمه پرشکی (خدمات درمانی) بیمه از کار افتادگی بیمه حوادث  و بیمه بازنشستگی می‌باشد.

بیمه عمر

بیمه عمر یکی از مزایای بسیار مهمی است که هر سازمان میتواند به روش های مختلف برای کارکنان خود ایجاد کند. داشتن بیمه عمر برای پرسنل یک سازمان قطعا  باعث وفاداری بیشتر پرسنل ، آرامش خاطر نسبت به آینده و سرنوشت خانواده، ایجاد انگیزه بیشتر و بهروری بالا تر نیروی انسانی و در نهایت موفقیت بیشتر سازمان شما در بین رقبا خواهد شد.

بیمه های عمر به دو دسته اصلی تقسیم میشوند. الف) بیمه عمر زمانی ب) بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه عمر و تامین آتیه گروهی

بیمه عمر  زمانی کارکنان

بیمه عمر زمانی یک بیمه مدت دار محدود با قرار داد یک ساله و قابل تمدید برای سالهای آینده است . در این بیمه نامه فقط فوت به هر علت بیمه شده تحت پوشش است. و از جذابیت چندانی بر خوردار نیست. اگر بیمه شده در طول قرار داد فوت کند. براساس قرار داد مبلغی مشخص به خانواده متوفی و دینفعان از طرف شرکت بیمه پرداخت میشود. این بیمه نامه بیشتر مورد توجه ادارات و سازمان های دولتی است و علت آن هم عملا رفع مسئولیت در قبال اجبار داشتن بیمه عمر برای کارمندان دولتی است. که ادارات و سازمانهای دولتی باید بر اساس قانون برای پرسنل خود ایجاد کنند. و این طرح هیج مزیت دیگری برای بیمه شده در آینده نخواهد داشت.

بیمه عمر گروهی و تامین آتیه پاسارگاد

بیمه عمر گروهی و تامین آتیه کارکنان یکی از پرطرفدارترین و جذابترین طرح بیمه های عمر گروهی کارکنان است. که در دنیا از طرفداران بی شماری برخوردار میباشد. در این طرح پوشش های بسیار زیادی برای بیمه شده در نطر گرفته شده است. که میتواند سازمان شما را نسبت به دیگر رقبا متمایز سازد. و انگیزه و وفاداری کارکنانتان را بالا برده و بهروری و رشد سازمان شما را افزایش دهد.

مزایای بیمه عمر گروهی برای سازمان شما

این طرح علاوه بر مزایا برای پرسنل شما، دارای مزایای بسیار ارزشمندی برای کارخانه،  شرکت و یا سازمان شما خواهد بود. از مهمترین مزایای آن برای شرکت شمااستفاده از آیین نامه  مالیاتی است . که به عنوان هزینه، درصورت وضعیت مالیاتی سالیانه شرکت شما درج میگردد. و مالیات بر درآمد سازمان شما را کاهش میدهد.

مزیت اول :پرداخت سنوات کارکنان

از مزایای دیگر با ایجاد یک قرار داد مهندسی شده بین سازمان و کارکنانتان ، از دغدغه ی سنوات پایان خدمت پرسنل ،خود را نجات دهید. یکی از مهمترین دغدغه های تمامی سازمانها و شرکت ها سنوات پایان خدمت کارکنان شان در هنگام بازنشستگی است.که معمولا مبلغ قابل توجهی میشود.  اگر این طرح از طرف کار فرما برای پرسنل ایجاد شود.از اندوخته صندوق آن میتوان در زمان بازنشستگی مبلغ سنوات را پرداخت نمود . و از تحمیل هزینه های اضافی بر سازمان و شرکت خود جلوگیری کرد.

مزیت دوم :وام

از مزایای دیگر این طرح وام است. پرسنل شما در طول خدمت در سازمان شما بارها نیاز به وام های ضروری و فوری دارند.که با داشتن این طرح برای پرسنل خود میتوانید.  به سادگی و بدون ضامن و بدون مراحل اداری به دفعات متوالی  با سود 4%   وام بگیرید.

مزیت سوم : استفاده از باشگاه مشتریان

از مزایای دیگر بیمه های عمر گروهی تامین آتیه پاسارگاد، تخفیف های ویژه ای است که برای بیمه آتش سوزی ، بیمه مسئولیت ، بیمه های حمل و نقل و ….برای  کارخانه و یا سازمان خود دریافت کنید.

مزیت چهارم : افزایش وفاداری سازمانی پرسنل

از مزایای دیگر این طرح ، حفظ شان و جایگاه وخوشنامی سازمان شما در بین خانواده کارکنان در هنگام فوت پرسنل متبوع شما میباشد. در چنین مواقعی خانواده متوفی انتظاراتی را از محل کار متوفی دارند و چقدر زیبا خواهد بود که شما با فراغ بال و به راحتی بتوانید مبالغ قابل توجهی را از محل بیمه های عمر و سرمایه گذاری را در اختیار وارثین کارکنانتان قرار دهید. ضمن اینکه کمک شایانی به خانواده متوفی شده است، انگیره سازمانی در بین شاغلین سازمان شما به جهت چنین حمایت هایی افزایش خواهد یافت.

 مزیت پنجم: پوشش ها

از مزایای دیگر این طرح، پوشش های هزینه پزشکی حادثه در محل کار و بیرون از شرکت، پوشش بیماری های خاص(سکته قلبی، سکته مغزی، عمل باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن، سرطانها)، پرداخت غرامت از کارافتادگی، همراه با معافیت از پرداخت حق بیمه تا پایان قرار داد است . و پوشش دیگر پرداخت غرامت نقص عضو در اثر حادثه خواهد بود. و در انتها کانون و منزل مسکونی بیمه شده که محل آرامش و آسایش خانواده اوست . در پک بیمه های عمر و تامین آتیه تا سقف 800 میلیون تومان بیمه خواهد شد. و همه این مزایا برای پرسنل شما در یک پک ارزشمند در شرکت بیمه پاسارگاد تهیه و در اختیار پرسنل شما قرار خواهد گرفت . و این میتواند وجه تمایز سازمان شما با سایر رقبا باشد.

 مزیت ششم : ایجاد مکمل بازنشستگی برای کارکنان

و از همه مهمتر که میتواند نقطه عطف سازمان شما باشد. اندوخته مالی بسیار ارزشمندی است که در صندوق بیمه ای پرسنل شما ذخیره شده و در هنگام بازنشستگی دراختیار او قرار میگیرد که این مبلغ مکمل بازنشستگی محسوب شده و بسیار ارزشمند است و بازنشسته سازمان شما علاوه بر مستمری تامین اجتماعی و یا کشوری، از این در آمد در دوران بازنشستگی خود میتواند بهره ببرد و مشکل بزرگی را که اکثر بازنشستگان امروز  تامین اجتماعی کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کنند نداشته باشد. و باز نشسته سازمان شما به لطف درایت و تصمیم درستی که امروز شما به عنوان مسئول و مدیر مجموعه خود میگیرید ،باقی عمر را در کنار خانواده با آرامش و تامین مالی زندگی خواهند کرد.

بیمه تکمیل درمان گروهی

بیمه تکمیل درمان گروهی ، یکی از لول های پر طرفدار در بین رشته های بیمه ای اشخاص در بین کارکنان و کارمندان سازمانها میباشد. آنچه مشخص ،و در کشور ما به اثبات رسیده است . سازمان تامین اجتماعی به لحاظ درمانی تمامی هزینه های پزشکی بیمه شدگان خود را در هنگام لزوم پرداخت نمیکند. و تنها درصدکمی از هزینه ی درمانی از جمله دارو و ویزیت پزشک را پرداخت می کند.

و اگر نیاز به درمانهای کلینکی و پاراکلینکی و یا بستری و عمل جراحی باشید. باید مبالغ سنگینی را از جیب پرداخت نمایید. و یا در یکی از بیمارستانهای طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی به درمان بپردازید. که آن هم مستلزم صبر ی طولانی جهت رسیدن نوبت است .و بسیاری از بیمارستان های طرف قرار دادتامین اجتماعی گاها از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند. و تحمیل اینگونه هزینه ها میتواند باعث سر خوردگی و دلسردی پرسنل سازمان شما شده و وفاداری و رشد سازمان شما را با خطر مواجه کند.

چاره کار

 ایجاد بیمه تکمیل گروهی برای سازمانتان است. بیمه های تکمیل درمان دارای تنوع  بسیار زیادی است که نیاز است در یک نشست با کارشناس حرفه ای بیمه تمامی جوانب آن برای سازمان شما بررسی و با توجه به نیاز  و خواسته شما ، طرحی مناسب سازمانتان ایجاد شود.

مدیریت در ایجاد رفاه کارکنان

جمع بندی

تامین و نگهداری نیروی انسانی شایسته ،مستلزم سرمایه‌‌گذاری و درایت مدیران کارآزموده است. یکی از عواملی که در ماندگاری کارکنان بسیار موثر بوده و سبب نگهداشت نیروی انسانی در سازمان می‌شود، و درنهایت  باعث میگردد ،سرمایه‌‌گذاری سازمانتان به هدر نرفته و کارکنان وفادار به سازمان متبوع خود باشند.، ایجاد رفاه مناسب در شان پرسنل سازمانتان است.

از میان عوامل رفاهی متنوع ، بیمه نقش بسیار مهمی را میتوانددر این بین ایفا کند.

کدام شرکت بیمه را برای عقد قرار داد انتخاب کنم

سوالی که ممکن است شما به عنوان کار فرما از خود بپرسید این است که کدام شرکت میتواند، خدمات مناسبی را به سازمان من بدهد.چند عامل را شما باید در یک انتخاب خوب و موثر مورد توجه قرار دهید.

 توانگری مالی

اولین و مهمتری عامل انتخاب، قدرت توانگری شرکت بیمه مورد نظر شماست. توانگری بیمه ها بر اساس پرداخت تعهدات  به موقع و سریع ، هر ساله از طرف بیمه مرکزی به اطلاع عموم رسانده میشود.  توانگری مالی شرکت های بیمه بین عدد 1 الی 5 رتبه بندی میشوند. توانگری 1 بالاترین قدرت که از 100 درصد به بالا محاسبه میشود (بیمه پاسارگاد 155 درصد توانگری مالی دارد) و کمترین توانگری مالی 5 است که زیر 10درصد مورد ارزیابی قرار میگیرد.

 سازمان فروش قدرتمند

داشتن سازمان فروش و کارشناسان آموزش دیده و متعهد یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب یک شرکت بیمه برای عقد قرار داد است.شرکت بیمه پاسارگاد برای چندمین بار از طرف بیمه مرکزی ایران مفتخر به نشان برترین سازمان فروش در کشور از طرف بیمه مرکزی ایران معرفی شده است.

تعداد شعب و در دسترس بودن شعب

تعداد شعب یک شرکت بیمه ای باید به گونه ای باشد که شما و کارکنانتان بتوانید جهت استفاده از خدمات مورد تعهد شرکت بیمه، به سهولت و راحتی  به آن دسترسی داشته باشید. چنین خدماتی میتوانددر صرفه جویی زمان و آرامش کارکنانتان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

خوشنامی شرکت بیمه

خوشنامی و برند بودن یک شرکت بیمه ای معمولا یک شبه حاصل نمیشود. و نتیجه مستمر سالها تلاش بدون وقفه و علمی است و این هم میتواند از مزیت های  بسیار مهم یک شرکت بیمه باشد.

مدیریت قوی ومتعهد شرکت بیمه

از مزیت های بسیار مهم یک شرکت بیمه سازمان مدیریتی آن شرکت بیمه است . شرکت بیمه پاسارگاد یکی از برترین شرکت های بیمه ای با مدیریت  مستمر  از بدو تاسیس و با تجربه  بسیار بالا و تخصص حرفه ای در زمینه بیمه توانسته است جز برترین های بیمه ای کشور در سالهای متمادی باشد.

این طرح به درد چه سازمانهایی میخورد

ممکن است برای شما کار فرمایی گرامی این سوال پیش بیاید. که آیا این طرح شرایط خاصی دارد یا نه. با ید عرض کنم بیمه های عمر گروهی برای تمای موسسات، سازمانها، کارخانه ها، شرکت های تولیدی و خدماتی ، دولتی و یا خصوصی که حداقل یک پرسنل دارند قابل اجراست. و هیچ محدودیتی ندارد. و شما میتوانید طرح بیمه های عمر گروهی و تامین آتیه پاسارگاد را به عنوان مکمل درمانی و بازنشستگی برای پرسنل خود ایجاد کنید.

در حال حاضر سازمان ها و شرکت های بسیار زیادی هستند که این طرح فوق العاده را در کنار سایر بیمه های ، رفاهی برای پرسنل و کارکنان خود ایجاد کردند. که ازمهمترین آنها ،به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را میتوان اشاره کرد. و همینطور شرکت های خصوصی، از جمله کارخانه آرد سرچشمه شاهرود،شرکت فراساحل لیان،سازمان بهزیستی استان تهران، سازمان علوم پزشکی ایران،شرکت تامین ماسه ریختگری،صندوق ذخیره انقلاب اسلامی،و……… نمونه هایی از این سازمان ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید