3.5/5 - (2 امتیاز)
بیمه عمر چیست

بیمه عمر کارمندان

سلام: به صفحه بیمه عمر کارمندان خوش آمدید. این صفحه را با عشق تحریر میکنم. چون خودم 31 سال کارمند شرکت مخابرات استان تهران بودم. و تمامی دغدغه های کارمندان را میشناسم. و با تمام وجود آنها را احساس کردم. و در این صفحه قصد دارم . تمام تجربیات خودم را در خصوص داشتن، و یا نداشتن بیمه عمر برای کارمندان عزیز در کلیه شرکت های دولتی و خصوصی  به رشته تحریر درآورم. امید است مورد استفاده قرار گیرد.لطفا ویدئو زیرا را قبل از هر چیزی مشاهده فرمایید.

در حال بارگذاری پخش کننده...

از واقعیت فرار نکنیم

این فیلم را که مشاهده کردید. واقعیت زندگی بازنشستگان امروز جامعه ماست. و اجتناب ناپذیر است. هر کدام از ما در هنگامی که شاغل بودیم. دارای یک پایه حقوق بر اساس سمت و مدرک تحصیلی و …..بودیم، که بر اساس دریافتی پایان هر ماه، اداره یا سازمان متبوع ما، 30% از کل دریافتی فیش حقوقی ما را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است.که 23% را سازمان متبوع ما از صندوق خودش واریز کرده، و 7% هم از حقوق ما کسرشده، و به صندوق تامین اجتماعی واریز شده است. ما براساس آخرین حقوق دریافتی از شرکت خود بازنشست میشویم. و سازمان تامین اجتماعی هم مکلف است. براساس آخرین حقوق دریافتی ، که بابت آن حق بیمه دریافت کرده به شما مستمری پرداخت کند.

این درصد ها برای بازنشستگان محترم لشگری، و کشوری، 21% پرداخت سازمان و 9% پرداخت کارمند از روی فیش حقوقی خواهد بود.

دوست عزیز، که در حال حاضر در دوران جوانی بسر می برید، و مشغول به کار در یک سازمان و یا اداره و یا کارخانه هستید. روی سخنم با شماست. مطالب زیر را خوب بخوانید، و اندیشه کنید. 

بیمه عمر کارمندان

من هم مثل شما فکر میکردم

حق با شماست. من هم در دوران کارمندیم، کلمه بیمه عمر به گوشم خوره بود.و حتی یک مرتبه یک نماینده بیمه در خصوص بیمه های عمر و سرمایه گذاری و مزایای آن با من صحبت کرد. من اون روز هیچ چیزی نشنیدم. و در نهایت به نماینده بیمه گفتم، که من بیمه عمر دارم.و تفکرم این بود، که بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیل درمان که اداره برای من ایجاد کرده، قادر است. تمامی نیاز های درمانی و بازنشستگی من را تامین کند. و نمیدانستم،بیمه عمری که شرکت برای من زده بیمه عمر زمانی است. و هیچ پس اندازی برای من نخواهد داشت. خوشبختانه آن دوران بدون ایجاد حادثه سخت و یا بیماری خاص خطرناک و یا از کار افتادگی و مرگ و میر، برای من و خانواده ام سپری شد.خدا را شکر

دوران بازنشستگی

دوران بازنشستگی

زمانی که بازنشست شدم.حقوم کاهش قابل توجهی پیدا کرد. و علت آن هم این بود، که مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی شده بودم. و دیگر ازپاداش های درون سازمانی، مزایای خواربار، کمک هزینه های تحصیلی ،کمک هزینه های تاهل، پاداش، به جهت مناسبت های مختلف،(اعیاد) و ……. خبری نبود. و یک حقوق خشک بر اساس اخرین دریافتیم در شرکتم، و آیتم هایی که برای آن ها حق بیمه پرداخت شده بود. حقوق برای من مقرر کردند.

احساس جاماندگی

در اینجا بود که یک احساس جاماندگی در من ایجاد شد. اینجا متوجه شدم، که جای یک درآمد دیگر در زندگی من خالی است. من قبل از اینکه بازنشست شوم ، باید برای چنین روزهایی می اندیشم. و غرق در زندگی نمیشدم .و فقط حال را نمیدیدم . و تامین بودن را هم برای حال و هم برای آینده برنامه ریزی میکردم. و متاسفانه اکثر کارمندان ما غرق در حال هستند. ودر حال حاضر چون تامین هستند. آینده را فراموش کرده اند. فکر میکنند، همیشه همینطور خواهد بود. وقتی به آنها پیشنهاد بیمه عمر و تامین آتیه را می کنیم. بلافاصله عنوان میکنند. بیمه تامین اجتماعی دارم. بیمه تکمیل در مان دارم. بیمه عمر شرکت برایم باز کرده است. اما دوست عزیز آیا اینها تمامی نیازهای شما را در مواقع بحران و یا بازنشستگی تامین خواهد کرد.

بهترین بیمه عمر برای کارمندان

با هم رو راست باشیم

دوست عزیر یک سوال: آیا شما دوست دارید،از دو صندوق متفاوت در دوران بازنشستگی حقوق دریافت کنید؟ از سه صندوق چطور ؟قطعا جواب شما مثبت است. مگر نه اینکه  یکی از دلایل ما برای ورود به کارمندی داشتن یک حقوق در دوران بازنشستگی بوده است. تفکر من  و دلایل ورودم، به شغل کارمندی و  بیش از 90% کارمندان ،داشتن یک حقوق مستمر ، بیمه درمانی، و یک حقوق بدون قید و شرط برای دوران بازنشستگی بوده است. خوب اگر با این تفکر کارمند شده اید، باید بدانید، که برای داشتن یک زندگی آرام و بدون دغدغه کافی نیست.دلایل زیر

هزینه پزشکی حادثه

شما بیمه تکمیل درمان دارید؟

در یک حالت خوشبینانه فرض میکنیم، که در سازمانی کار میکنید، که شما بیمه تکمیل درمان دارید. متاسفانه بسیاری از شرکت ها، بیمه تکمیل درمان هم ندارند. قرار دادهایی که سازمانها با شرکت ها برای بیمه تکمیل درمان می بندند. همیشه بدون سقف و بدون فرانشیز نیست. خوب، فرض کنید، برای کارمندی حادثه ای واقع شده که باید 10 میلیون پرداخت کند. اگر بیمه تکمیلی ایشان با فرانشیز 30 درصد باشد.7 میلیون را بیمه تکمیل درمان متقبل میشود. و درصد بسیار جزئی را بیمه تامین اجتماعی و مابقی را باید از جیب پرداخت کند.

که اگر این کارمند، بیمه عمر و پس انداز داشته باشد، به راحتی کلیه مبالغ پرداختی را میتواند، از بیمه نامه عمر خود جبران کند. و اگر کارمندی بیمه تکمیلی نداشته باشد، کلیه هزینه های پرداختی را میتواند، از محل بیمه عمر خود برای حادثه جبران کند.و از همه مهتر، پرداخت های شما برای بیمه تکمیل درمان، تمامی مصرفی است. و پس اندازی برای آینده شما در آن انجام نخواهد شد. ولی در بیمه عمر و پس انداز، تمامی پرداخت شما مصرف نخواهد شد. و درصد قابل توجهی از آن پس انداز شده و  شامل 20 ال 22 درصد  سود روز شمار خواهد شد.

یک نمونه واقعی

مثالی را که برای شما کارمندان عزیز در بالا عنوان کردم، برای یکی از همکاران خودم که در شرکت مخابرات مشغول است، اتفاق افتاد . این دوست من خودش و خانواده اش بیمه شده من هستند. سال گذشته همسر دوستم در هنگام کار در منزل از روی چهار پایه سقوط کردند. که متاسفانه با کتف به زمین خورده و آسیب شدیدی دید .که بعد ازچند عمل جراحی و استفاده از،تعدادی اندام های مصنوعی در کتف خوشبختانه بهبود یافتند.

در این ماجرا هزینه همکارم حدود 42 میلیون شده بود. که بیمه تکمیل درمان و تامین اجتماعی 31 میلیون آن را متقبل شده بودند و تعدادی از لوازم مصنوعی را قبول نکرده بودند.(چون در قرار داد بیمه تکمیلی شرکت عنوان نشده بود.) و همکارم مجبور شده بود،11 میلیون تومان را از جیب پرداخت کند. ماجرا را با من در میان گذاشت. و ما بعد از اقدام چون در اثر حادثه این اتفاق افتاده بود. توانستیم کلیه پرداختی ایشان را برایش از بیمه عمر همسرش تامین کنیم .و خوشبختانه چیزی از جیب نداد.و این ارزش داشتن بیمه عمر و پس انداز برای کارمندان است.

بیماری های خاص بیمه عمر کارمندان

بیماری های خاص کارمندان و بیمه عمر

پوشش های بیماری خاص بیمه عمر کارمندان، شامل 5 پوشش بسیار ارزشمند است. که تا سقف 60 میلیون تومان را برای هر کدام به طور جدا گانه پرداخت میکند. این پوشش ها شامل 1- سکته قلبی 2- سکته مغزی 3- عمل باز قلب 4-پیوند اعضای اصلی بدن(پیوند کلیه ،پیوند کبد ،پیوندشش ،پیوند مغز استخوان، پیوند قلب) 5- سرطانها ، که در مواقع لزوم برای کارمندان میتواند بسیار گره گشا باشد.

اگر بیمه شده ، تمامی هزینه های درمان،برای آیتم های قید شده بالا را شرکت متبوع ش و یا بیمه تکمیلی پرداخت کرده باشد. و حتی  یک ریال از جیبش نداده باشد. و یا به صورت کلی فرض میکنیم. شخص تمامی درمانش را در یک بیمارستان دولتی انجام داده، و هیچ هزینه ای را از جیبش پرداخت نکرده باشد . کافی است که نامه بیمارستان و تایید پزشک مبتی بر درمان آیتم های فوق را ارائه کند . بیمه عمر تا سقف قرادادش را بدون هیچ قید وشرطی به بیمه شده پرداخت میکند. و این بسیار ارشمند است. و میتواند، پاسخ کارمندانی باشد. که عنوان میکنند. من بیمه تامین اجتماعی دارم. و یا بیمه تکمیل درمان دارم.

از کار افتادگی کامل و دائم بیمه عمر

ازکار افتادگی کارمندان و هزینه پزشکی حادثه 

خدای نکرده اگر کارمندی به هر دلیلی از کار افتاده شود. چه در اثر حادثه و یا در اثر بیماری ، خوشبختانه بیمه تامین اجتماعی مستمری ماهیانه آن راپرداخت خواهد کرد.اما بیمه عمر در چنین مواقعی چه کمکی میتواند. برای کارمند انجام دهد. بیمه عمر ضمن مکمل بودن در پرداخت های هزینه های حادثه باعث از کارافتادگی،  2 پوشش ارزشمند را نیز در اختیار کارمند قرار میدهد. پوشش اول پرداخت غرامت تا سقف 60 میلیون تومان و پوشش دوم ،کارمند معاف از پرداخت حق بیمه و افزایش های آن تا پایان قرار داد خواهد شد. و شرکت بیمه تمامی حق بیمه عمرکارمندرا پرداخت کرده و اورا در پایان قرار داد، بازنشست میکند. و این هم برای کارمندان بسیار ارزشمند خواهد بود.

هزینه پزشکی در اثر حادثه برای بیمه های عمر کارمندان تا سقف 40 میلیون تومان خواهد بود.

پوشش نقص عضو بیمه عمر

فوت طبیعی و حادثه در بیمه عمر کارمندان

ودر انتها ی پوشش ها ناچار هستم. به پوشش فوت اشاره کنم. هر چند بسیار ناخوشایند است. ولی از آن نمی توان فرار کرد. وآمیخته با زندگی ما انسانهاست. اگر خدای ناکرده برای بیمه شده ما، فوت طبیعی پیش بیاید.  خانواذه کارمند میتواند، تا سقف 400 میلیون از محل بیمه عمر،غرامت دریافت کند. و اگر فوت در اثر حادثه اتفاق افتاده باشد تا سقف 650 میلیون به خانواده بیمه شده به عنوان غرامت پرداخت میشود.

و این پوشش میتواند، به کارمندان عزیز یک آرامش خاطر را بدهد. که همسر و فرزندان آنها در چنین مواقعی با چالش مواجه نشده و میتوانند، در کنار حقوق مستمری، که از تامین اجتماعی دریافت میکنند. مبلغ قابل توجهی را برای روزهای سخت خود داشته باشند. و نمونه های بسیاری را در این مورد دیده ام .که در اینجا واقعا قابل بیان نیست . آرزوی سلامتی برای همه در کنار خانواده دارم . در بخشش بعد  صندوق بیمه ای میپردازیم، که بسیار شیرین است.

نقص عضو کارمندان و بیمه عمر

خدای ناکرده اگر کارمندی به هر دلیلی دچار نقص عضو شود. بیمه عمر و تامین آتیه ضمن کمک در پرداخت هزینه های درمان حادثه، تا سقف 400 میلیون تومان برای نقص عضو حادثه پرداخت خواهد کرد. که این پوشش برای کارمندانی که دارای کارهای پر خطر هستند، میتواند بسیار حائز اهمیت باشد. و در چنین مواردی به کمک کارمند بیاید.

صندوق بازنشستگی بیمه عمر

صندوق بیمه ای در بیمه عمر کارمندان

همانطور که دربالا اشاره شد، پوشش های بسیار ارزشمندی در بیمه عمر وجود دارد. که حتی با داشتن بیمه تکمیلی میتواند، برای کارمندان لازم و واجب باشد. برای این پوشش ها درصدی از حق بیمه برداشته میشود. و درصدی از آن هم به صندوق بیمه ای واریز میگردد . که این صندوق یک صندوق مرکب است، و با پول های خردی که وارد آن میشود،در صنعت و تولید مورد استفاده قرار گرفته، و میانگین بین 20 الی 22 درصد سود به آن تعلق میگیرد. این سودها به مرور زمان انباشته شده، و مبلغ قابل توجهی را برای دوران بازنشستگی شما فراهم میسازد.

مزایای صندوق بیمه ای

از مزایای صندوق بیمه ای میتوان ،به عدم دسترسی آسان به آن اشاره کرد. در بسیاری از اوقات ما در طول زندگی به مبالغی نیاز داریم، که به دنبال سریعترین راه برای دسترسی به آن مبلغ فکر میکنیم. و همین امر باعث شده که بسیاری از ما پولی را در بانک پس انداز نموده ، ولی هیچوقت اجازه انباشته شدن به آن را نداده ایم. و در کسری از ثانیه کارت کشیده، و آن را از حسابمان خارج کرده ایم.

از مزایای دیگر صندوق بیمه ای مدیریت پول های خرد است. که در زندگی ما هیچگاه،نقشی را بازی نمی کنند. و به راحتی از کف ما خارج شده، و اثر مثبتی را نداشته اند. اما همین پول های کم را میتوان مدیریت کرد. و در دراز مدت به آن جهت داد. و اثرات مثبت آن را هم به لحاظ پوشش های بیمه ای، و هم در بازنشستگی ملاحظه کرد.

وام کارمندان در بیمه عمر

از مزایای دیگر صندوق بیمه ای میتوان به وام آن اشاره کرد. کارمندان عزیز میتوانند، بدون کاغذ بازی اداری و بدون ضامن،تا سقف 90 درصد از موجودی صندوق بازخریدی خود را  با سود 4% مازاد بر سود تضمینی دریافت کنند. اقساط این وام از 1 ماه تا 60 ماه، به انتخاب شما خواهد بود. و این وام هیچ محدودیتی نداشته و به دفعات میتوانند، درخواست مجدد دریافت وام را داشته باشند. سود تضمنی صندوق بیمه ای شما 16 درصد است که با 4% جمع می شود.  در نهایت شما با سود 20% وام را به شرکت بیمه بر میگردانید. اما نکته اینجاست که 16% مجددا به صندوق بیمه ای شما  واریز میشود. . تنها 4% آن را بیمه به عنوان کارمزد بر می دارد. برخلاف بانک که تمامی سود را به عنوان کارمزد برمی دارد.

صندوق مکمل بازنشستگی کارمندان

همانطور که در بالا اشاره شد.در کنار پوشش های ارزشمند که برای کارمندان در کنار بیمه تکمیلی آنها ایجاد میشود. یک صندوق مکمل بازنشستگی  با ارزش  برای کارمندان ایجاد میگردد.واقعیت این است. و تجربه به همه ما ثابت کرده ، که هیچ یک از صندوق های بازنشستگی (تامین اجتماعی، لشگری، کشوری) نمی توانند، مخارج ما را در دوران بازنشستگی به تنهایی تامین کنند. و از همین الان باید به فکر یک صندوق مکمل بازنشستگی باشید. تا در دروانی که کهولت سن ایجاد شد، و توانایی کارکم ،خانواده بزرگ  ،و مخارج آن زیاد شد. از ما و خانواده ما حمایت کند.

دوست عزیز شما برای اینکه در آینده و در دوران کهولت سن از مزایای بیشتری برخوردار باشید. بهتر است، برای همسر خود نیز از طرح،بیمه زنان خانه دار و یا خانم های شاغل، استفاده کنید.  این طرح ضمن اینکه به همسر تان، در دوران بازنشستگی قدرت مالی و اعتماد به نفس را هدیه میکند. در کنار طرح شما قرار گرفته و میتوانید، همزمان از چند صندوق مختلف تامین معاش کرده، و به بی نیازی مالی برسید. و در کنار هم و فرزندان و نوه ها ،دوران خوب و با آرامشی را سپری کنید.

ضمن تشکر از همراهی شما، امیدوارم مطالب مفید بوده باشد. لطفا نظرات و سوالات خودتان را در زیرهمین صفحه ارسال نمایید. موفق باشید. عسگری

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فریبا دهنازی
    تیر 8, 1401 6:14 ب.ظ

    سلام توضیحات خوب بود اما کامل تبود شما در مورد بیمه عنر شرکت مخابرات با شرط سنی توضیحی ندادین چطور میشه کسب بیمه پرداخت کنه و بخواد که اگه تا تا ۵۰ سالکی فوت کرد به خانواده پول بیمه پرداخت کنتد اگر شد ۵۰ سال و یکروز پولی پرداخت نشه این گزینه چطور ممکنه که من به شخصه با این مورد مواجه شدم و با اینکه پدره مرحومم بیمه عمر داشت جون تو۵۳ سالگی فوت کردن ریالی به ما پرداخت نکردن این جه بیمه عمری هست و زمان بیمه شدن این توضیح رو به کارمتده مراجعه کننده میدن یا بیخبراز ایشون این بند رو لضلفه میکنند میشه لطف کنید جواب بدین

    پاسخ
    • سلام سرکار خانم دهنازی ،درگدشت پدر بزرگوارتان رو به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم. خدمت شما عرض کنم که چندین نوع بیمه عمر داریم. 1- بیمه عمر زمانی ، که از اسمش مشخص است دارای مدت و زمان مشخص است . معمولا برای کارمندان ادارات توسط کارفرما ایجاد میشود ، و مدت آن یکسال است و هر ساله باید توسط شرکت با موافقت بیمه شونده(کارمند) تمدید شود. ممکن است در آن مقطع که پدر شما به رحمت خدا رفتند این بیمه نامه برای ایشان دایر نبوده است. لازم به ذکر است که دارای شرط سنی نیست . پس بنابر این اگر پدر بزرگوار شما این بیمه نامه را داشتند و غرامت فوت به شما پرداخت نشده قابل پیگری است.
      2- بیمه های عمر و سرمایه گذاری که معمولا تا سن 70 سالگی و در بعضی از شرکت ها مانند پاسارگاد 80 سالگی برای اشخاص زده میشود که برا اساس حق بیمه پرداختی هم دارای سرمایه فوت و هم صندوق ریاضی است
      و انواع دیگه از بیمه عمر که میتوانید با مراجعه به سایت در خصوص انها اطلاعات لازم را کسب کنید
      در صورت نیاز میتوانید با شماره 09122024728 عسگری تماس بگیرید . در خدمت شما هستم

      پاسخ
  • با سلام
    دوست عزیز شما اون بالا گفتید دوست دارید زمان بازنشستگی از دو صندوق متفاوت حقوق بگیری یا نه ؟ که همه دوست دارن حالا میتونم سوال بپرسم که یک فرد با یک ملی چگونه میتونه دو حقوق همزمان از دو صندوق بگیره؟
    به نظرم چنین چیزی ممکن نیست که یک فرد دو حقوق همزمان بگیره

    پاسخ
    • سلام دوست ، حق با شماست هر شخص فقط از یک بیمه دولتی میتواند بازنشستگی بگیرد. مثل تامین اجتماعی و یا کشوری و یا لشکری.. اما بیمه های خصوصی محدودیت ندارد و از هرشرکت بیمه خصوصی حداقل میتواند 5 بیمه نامه دریافت کند. و با توجه به 33 شرکت بیمه ای خصوصی در کشور ، شخص میتوان 165 بیمه عمر داشته باشد و از همه بازنشستگی بگیرد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید