چگونه نمایندگی بیمه بگیرم

سلام ممکن است برای شما هم ،سوال باشد. چگونه نمایندگی بیمه بگیرم؟برای پاسخ به این سوال ما سعی کردیم. به طور دقیق مسیر دریافت کد رسمی نمایندگی بیمه پاسارگاد را برای شما عزیزان شرح دهیم . در ایران دو نوع نماینده بیمه داریم. 1-نماینده عمومی یا جنرال 2- نماینده بیمه عمر   پس بنابراین دو مسیر برای دریافت نمایندگی بیمه وجود دارد. که به مدرگ تحصیلی و رشته تحصیلی  و شرایط متقاضی نمایندگی بستگی خواهد داشت.در ادامه مطالب زیر را میخوانیم

  • شرایط اخذ نمایندگی بیمه
  • نماینده فروش بیمه کیست؟
  • درآمد نماینده بیمه چقدر است؟
  • مزایای گرفتن نمایندگی بیمه
  • گرفتن نمایندگی جنرال
  • گرفتن نمایندگی عمر
  • کارمزد نماینده عمر رسوبی است
  • محاسبه کارمزد بیمه عمر
  • کارمزد نماینده جنرال
  • سوالات آزمون بیمه مرکزی

شرایط اخذ نمایندگی بیمه

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن سلامت کامل روح و روان
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم (نمایندگی عمر)
  • مدرک لیسانس مرتبط(نمایندگی جنرال)
  • حداقل سن 18 سال تمام
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت(اقایان)
  • نداشتن سو پیشینه
  • عدم اعتیاد

 مدارک مورد نیاز جهت اخذ نمایندگی بیمه

  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت آقایان
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی
  • تاییدیه تحصیلی
  • عکس پرسنلی
  • حساب بانک پاسارگاد

نماینده فروش بیمه کیست؟

نماینده فروش بیمه به شخصی گفته میشود،،، حقیقی ،،،  در واقع نماینده فروش بیمه رابط بین بیمه گزار و بیمه گر است . که محصول بیمه ای و خدمات بیمه ای شرکت متبوع خود را، جهت فروش به مشتری یا همان بیمه گزار معرفی میکند. یک نماینده فروش بیمه فقط مجاز است، محصول بیمه ای شرکت متبوع خود را معرفی و بفروش برساند. یک نماینده فروش بیمه ،فقط میتواند. از یک شرکت بیمه ،یا بیمه گر با تایید بیمه مرکزی مجوز فروش بیمه رادریافت کند. یک نماینده فروش بیمه فقط میتواند، با یک شعبه از شعب منتخب بیمه گر در نزدیکی محل سکونت خود و یا هر نقطه ای به انتخاب خود فعالیت کند. در واقع یک شعبه را به عنوان ، شعب ناظر خود انتخاب کند.

در آمدنمایندگی بیمه چقدر است؟

در آمد نمایندگی بیمه چقدر است؟ براساس قانون کار در سال 1402 حداقل دستمزد، حدود 7/5 میلیون تومان میباشد. اما نکته اینجاست که نماینده بیمه  قرار نیست، که حقوق ثابت بر اساس قانون کار دریافت کند. یک نماینده بیمه میتواند، از حداقل میزان درآمد، تا بی نهایت در امد کسب کند. که این میزان در آمد به عوامل مختلفی بستگی دارد. که مهمترین آنها میزان فعالیت خود نماینده است. نوع شرکت و محصول بیمه ای هم از عوامل دیگر است.

درآمد نمایندگی بیمه

مزایای گرفتن نمایندگی بیمه

صنعت بیمه یکی از مهمترین مشاغل در آمد زا و بسیار مهم در اقتصاد هر کشور محسوب میشود.در حقیقت میزان رشد و توسعه اقتصادی هر کشور وابسته به صنایع و همینطور میزان فعالیت های شرکت های بیمه در آن کشور دارد.در حقیقت بیمه یکی از کم ریسک ترین و پر سود ترین مشاغل در هر کشور میباشد. زیرا ارتباط بسیارس مستقیم با زندگی مردم جامعه دارد.از اینرو فعالان در این صنعت از مزایای بسیاری بهره میبرند که به برخی از انها اشاره میکنیم.

  • سطح در آمد نامحدود نماینده بیمه، بسته به میزان فعالیت و فروش بیمه نامه
  • امکان فعالیت در حوضه فروش بیمه بدون محدودیت شغلی
  • امکان گرفتن کد رسمی نمایندگی بیمه بر اساس ایین نامه 96
  • بدون نیاز به سرمایه اولیه و مدارک بالای دانشگاه ی
  • بهرهمندی از آموزش های رایگان روز در خصوص بیمه و فروش
  • بدون نیاز به مکان خاص در ابتدای فعالیت
  • بهرمندی از پشتیبانی مدیران بالاسر
  • فروش در هر زمان و هر مکان ، بدون محدودیت جغرافیایی
  • بهرمندی از بیمه تکمیل درمان و حادثه انفرادی
  • اعطای وام و تسهیلات به نماینده رسمی
  • امکان ارتقا به سطوح مدیریتی بالا بر اساس فروش

مسیر اول دریافت کد رسمی نمایندگی جنرال

(چگونه نمایندگی بیمه بگیرم)گرفتن نمایندگی بیمه جنرال یا عمومی که بر اساس آیین نامه 75 بیمه مرکزی می باشد.ممکن است شما علاقه مند باشید .در زمینه فروش تمامی لول های بیمه ای موجود در کشور فعالیت کنید. مانند دفاتری که در سطح شهر محل زندگی خود میبینید. این نمایندگی ها مجوز صدور تمامی لول های بیمه ای اعم از شخص ثالث و بدنه خودرو ویابیمه نامه مسئولیت و…………..  از شرکت متبوع خود را دارند.

نمایندگی جنرال

برای گرفتن کد نمایندگی جنرال (نماینده عمومی بیمه) شما عزیزان ضمن دارا بودن شرایط عمومی,  باید حداقل دارای مدرک لیسانس بیمه و یا گرایش های بیمه ای باشید. و همینطورباید دارای شرایط اختصاصی, که شامل محل کار مناسب, در شان شرکت متبوع و نداشتن شغل دوم ,آزاد و یادولتی وملزومات اداری مناسب, و از همه مهمتر اشباع نبودن منطقه مورد فعالیت خود, به لحاظ وجود دفاتر از همان نمایندگی و  طی کردن آموزش های بلند مدت و قبولی در آزمون های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران  است .https://www.centinsur.ir/

شغل دوم

در صورت داشتن شغل دوم و یا عدم توانایی در فروش مشکلی که امروزه  بسیاری از نمایندگی ها با آن مواجه هستند. کد نمایندگی بیمه مربوطه ابطال میگردد.این شرایط سخت و دست و پا گیر باعث شده که ورود به صنعت بیمه و دریافت کد نمایندگی بیمه در شرکت های برند و معتبر مانند شرکت بیمه پاسارگادمشکل به نظر برسد . اما نگران نباشید. اگر علاقمند به فعالیت در صنعت بیمه باشید. متن زیر را مطالعه کنید.

نمایندگی بیمه عمر 

مسیر دوم :(چگونه نمایندگی بیمه بگیرم)شما می توانید از طریق آیین نامه 96 بیمه مرکزی کد رسمی بیمه های عمر و تامین آتیه پاسارگاد را دریافت کنید.وبا هر مدرک کارشناسی مرتبط( رشته های مدیریتی و حسابداری…) و غیر مرتیط(مهندسی)ویا کارشناسی ارشد و دکتری و حتی دیپلم وارد صنعت بیمه شوید. و سابقه فعالیت خود را در سامانه سنهاب بیمه مرکزی ثبت نمایید.ثبت سابقه فعالیت در سامانه سنهاب بیمه مرکزی جهت دریافت کد رسمی نمایندگی جنرال به شما کمک خواهد کرد.

آیین نامه 96 بیمه مرکزی

این آیین نامه سبب گردیده افراد مستعد بسیار زیادی که مدرک لیسانس بیمه نداشته, و از توانمندی بالایی برخوردار بودند.وارد صنعت بیمه کشور شده و خود را به اثبات برسانند. و جالب است بدانید. بایک سرچ بسیار ساده در گوگل, به افراد موفق با در آمد های چند ده میلیونی و حتی بالاتر برمی خورید. که دارای حداقل مدرک(دیپلم)بوده, و امروزه در جایگاه های مدیریتی بالا در سازمان فروش قرار گرفته اند.

داشتن کد نمایندگی عمر چه کمکی به من میکند

(چگونه نمایندگی بیمه بگیرم)شما اگر به توانمندی خود ایمان دارید. ازاین آیین نامه استفاده کرده و وارد صنعت بیمه شوید. و ما با کادر آموزشی متخصص در کنار شما هستیم. تا با آموزش های حرفه ای مرتبط شما را یاری کنیم. لازم به ذکر است. در صورت تمایل به دریافت کد جنرال با ایجاد سابقه در بیمه پاسارگاد از طریق دریافت کد فروش بیمه های عمر و تامین آتیه میتوانید، کد جنرال و عمومی را با توجه به میزان سابقه و فعالیت خود دریافت کنید.ودر صورت تمایل به ادامه مسیردربیمه های عمر و سرمایه گذاری میتوانید .به سمت های مدیریتی سازمان دست یافته و تیم فروش خود را در سراسر ایران گسترش دهید.کلیه آموزش های حضوری در شرکت رایگان بوده و از سطح بسیار بالایی برخوردار است.

نمایندگی بیمه عمر
مزایای گرفتن نمایندگی بیمه عمر چیست
چگونه نمایندگی بیمه عمر بگیرم

کلام آخر

باتوجه به توضیحات داده شده در خصوص دریافت نمایندگی بیمه پاسارگادشما عزیزان میتوانید.با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی و شرایط کاری خود یکی از دو مسیررا انتخاب کنید. برای گرفتن کد جنرال الزاما باید لیسانس بیمه داشته باشید. و شاغل نباشید. دفتر کار مناسب داشته باشید. و در محل مورد تقاضا نمایندگی بیمه وجود نداشته باشد.

در صورتی که شرایط گرفتن نمایندگی جنرال برای شما محیا نیست. و علاقمند ورود به صنعت بیمه هستید. از مسیر نمایندگی بیمه عمر میتوانید. وارد صنعت بیمه شوید . و بعد از ایجاد سابقه درخواست خود را جهت گرفتن نمایندگی بیمه عمومی بدهید. در این سایت به روی فرم ثبت نام کلیک کنید. و مشخصات خود را کامل وارد نمایید. همکاران ما با شما تماس گرفته و جهت آموزش از شما دعوت به عمل خواهند آورد.

کارمزد نماینده بیمه عمر رسوبی است

 کارمزدنماینده بیمه عمر رسوبی است . کارمزد رسوبی به مرور زمان روی هم انباشته شده و افزایش میابد. مانند انباشه شدن املاح دریا روی هم ، که به مرور زمان افزایش پیدا کرده و به صخره های مرتفع تبدیل میشود . شما در ابتدا یک بیمه نامه میفروشید .کارمزد آن بیمه نامه  برای شما حداقل 5 سال و حداکثر 30 سال می باشد. و دومین بیمه نامه که بفروشید، به آن اضافه میشود. و سومی و چهارمی و………… به مرور زمان بیمه نامه های فروخته شده شما افزایش میابد. و همه آنها برای شما تا 30 سال کارمزد تولید خواهند کرد.

درصد کارمزد در سالهای بیمه ای

برای سال اول از بیمه نامه فروخته شده، شما 21% کارمزد دریافت میکنید. از سال دوم تا پایان سال پنجم 10% کامزد دریافت میکنید. و از سال پنجم تا سال سی ام 3% از پوشش های تکمیلی کارمزد دریافت خواهید کرد. پس بنابراین با فروش یک بیمه نامه  نماینده تا 30 سال کارمزد دریافت میکند. که به آن در آمد رسوبی میگویند. و بالاترین در آمد در صنعت بیمه است.

محاسبه کارمزد بیمه عمر

بایک مثال به این بخش می پردازیم. فرض کنید که شما اقدام به فروش یک بیمه نامه سالیانه به مبلغ یک میلیون دویست هزار تومان کرده اید.بعد از صدور بیمه نامه 21% از مبلغ فروش کارمزد شما خواهد بود. که مبلغ 252000 هزار تومان میشود . و سال دوم از فروش همان بیمه نامه تا سال پنجم 10% کارمزد به حساب شما واریز میشود. یعنی 120000 هزار تومان و از سال پنجم هر ساله 3% کارمزد از فروش همون بیمه نامه خواهید داشت.

افزایش فروش

قرار نیست شما همین یک بیمه نامه را بفروشید. قطعا هرچقدر فروش تان بیشتر شود دریافتی شما افزایش خواهد داشت. و با 5 سال کارکردن مستمر یک پشتوانه مالی بسیار ارزشمند درآمدی برای خودتان ایجاد کرده اید. که سالیان سال میتوانید. در آمد داشته باشید. و به این در آمد رسوبی میگویند. که مختص بیمه عمر است.

محاسبه

فروش 10 بیمه نامه سالیانه 1/200/000 یک میلیون 200 هزار تومانی 2/5 میلیون در آمد شماست.

فروش 20 بیمه نامه سالیانه 1/200/000 توانی در آمد شما 5 میلیون در ماهاست.

فروش 30 بیمه نامه سالیانه 1/200/000 تومانی در آمد شما 7/5 میلیون در ماه است.

فروش 40 بیمه نامه سالیانه 1/200/000 تومانی در آمد شما 10 میلیون تومان در ماه  است.

کارمزد بیمه عمر
کارمزد در بیمه های عمر رسوبی بوده و به مدت 30 سال میباشد
بیشترین کارمزد و طولانی ترین کارکزد مربوط به بیمه های عمر است

کارمزد بیمه جنرال(بیمه شخص ثالث و بدنه…..)

در فروش بیمه های شخص ثالث و یا بدنه خودرو  وبیمه مسئولیت و یا انواع دیگه بیمه نامه ها…… کار مزد فقط یک بار پرداخت میشود . چون مشخص نیست که تمدید قرار داد برای سال دوم توسط شما انجام شود. ویا بیمه گزار به یک نمایندگی دیگر و یا حتی شرکت دیگر مراجعه کند. به همین دلیل با توجه به هزینه های یک نماینده جنرال اعم از کرایه دفتر و پرداخت حقوق به منشی و یا کارمندان و همین طورخرید لوازم اداری و دفتری و پرداخت  هزینه های آب و برق و گازو تلفن معمولا نمایندگان جنرال را با چالش مواجه کرده است . و مشاهده میشود که حتی نمایندگان جنرال تمایل بیشتری به فروش بیمه های عمر پیدا کرده اند. و بیشتر در این زمینه فعالیت میکنند.

سوالات آزمون بیمه مرکزی رایگان

سوالات آزمون بیمه مرکزی به صورت جامع در یک فایل  پی دی اف به همراه نمونه سوالات آزمون های سنوات قبل و آیین نامه های مهم و ضروری جهت اخذ نمایندگی  رسمی بیمه عمربرای شما همکاران گرامی قرار داده شده است . با مطالعه این سوالات قبولی شما صد در صد است.  این سوالات استخراج شده از 3 کتاب جامع  بیمه از انتشارات پژوهشکده بیمه میباشد .امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد. موفق باشید.

سلام همکاران عزیز

امیدوارم ، نهایت بهره را از اطلاعات این صفحه در خصوص آزمون بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه برده باشید. انتقادات و نظرات شما بزرگوران برای من بسیار ، ارزشمند است لطفا نظرات خودتان را جهت بهتر شدن این صفحه ارسال نمایید.سپاسگزارم حسین علی عسگری

35 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

    صندلی

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من سه سال هست که کد عمر دارم و به سطح مدیر فروشی رسیدم ، چطور میتونم جنرال بگیرم

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر برای گرفتن کد جنرال باید تمام شرایط رو داشته باشید و از همه مهمتر موافقت شعبه ای است که در محدوده فعالیت شماست. و همینطور مدیران بالا دستی شما در بیمه عمر. اولین کاری میکنید درخواست به شعبه ناظر خودتون بدید. و در صورت توافق و داشتن مجموز باید با مدیران خودتون هماهنگ کنید و سپس اموزش های لازم در خصوص نمایندگی جنرال رو طی کنید. موفق باشید

      پاسخ
      • سعید سهرابی
        بهمن 29, 1400 2:18 ق.ظ

        سلام من ساکن شهری هستم ک بیمه پاسارگاد دفتر یا شعبه ای ندارد از چ طریق میتونم نمایندگی بگیرم و دفتر بیمه بزنم

        پاسخ
        • سلام دوست عزیز وقت بخیر با شماره من تماس بگیرید تا در این خصوص توضیحات لازم رو خدمتتون عرض بکنم. عسگری 09122024728

          پاسخ
      • مهشید یادگاری
        مهر 12, 1401 4:02 ب.ظ

        سلام بسیار عالی ،سپاسگزارم بسیار جامع وکامل بود و روان و قابل فهم

        پاسخ
  • محمد ارمیا
    آذر 24, 1400 12:47 ب.ظ

    سلام چه کاری باید انجام داد وقتی کد نمایندگی بگیریم

    پاسخ
  • سلام ممنون از توضیحات شفاف تون

    پاسخ
  • ممنون از توضيحات عالي و شفافتون

    پاسخ
  • میشه در یک محل لوازم یدکی هم یک بیمه زد

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز بله مییشود.با شماره 09122024728 تماس بگیرید در خدمتتون هستم

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر. طبق اطلاعاتی که داخل سایت قرار دادید سوالی که داشتیم اینه آیا برای نمایندگی بیمه عمر نیاز به داشتن دفتر کار نیست؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز، اجباری برای داشتن دفتر ندارید و میتوانید از شعب مراکز استان یا دفاتر مدیران خود استفاده کنید. واگر هم تمایل به تاسیس دفتر داشته باشید . میتوانید دفتر بزنید

      پاسخ
    • سلام، چطور میتونم، حق بیمه مپرو افزایش بدم

      پاسخ
      • سلام ، معمولا دراسناد بیمه نامه های عمر حق بیمه باافزایش درصد متغییر بین 0تا 50 درصد تنظیم میگردد.
        پس ممکن است شما فقط بخواهید درصد افزایش سالیانه را اضافه کنید
        ویا حق بیمه را یک جا اضافه کنید
        در هر دو صورت باید فرم الحاقیه و فرم سلامت توسط نماینده و یا شعبه برای شما تنطیم گردد

        پاسخ
  • سلام. خسته نباشید.برای دریافت نمایندگی جنرال بیمه پاسارگاد با کد بیمه عمر باید چندتا بیمه نبیمه عمر ثبت کنیم تا کد جنرال بگیریم با تشکر

    پاسخ
    • سلام امار دقیقی نمیتوان اعلام کرد ، بستگی به منطقه و شهر و استان شما و همینطور شرایط شعبه ناظر شما دارد. بهتر است به امور نمایندگان شعبه ناظر خودتون مراجعه کنید.

      پاسخ
  • زینب کارخانه
    خرداد 21, 1402 9:20 ب.ظ

    سلام . من میخواستم بدانم برای داشتن دفتر بیمه عمر چه شرایطی لازم است؟

    پاسخ
  • حمید صابری
    تیر 9, 1402 8:55 ب.ظ

    سلام استاد عسگری.من چند روز پیش ازمون بیمه عمر و زندگی دادم و قبول شدم.برای مصاحبه باید چکار کنم.متشکرم

    پاسخ
  • مراد عزیزی
    تیر 24, 1402 9:54 ق.ظ

    با سلام ، این امکان هست که کارمندان بصورت مجازی اقدام به فروش بیمه و اخذ نمایندگی بکنند

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز برای نمایندگی عمر این امکان وجود دارد در صورت تمایل پیام ارسال کنید

      پاسخ
      • سلام و درود شعبه با اخذ کد جنرال من موافقت کرده نامه شو هم زده الان یه کار آزاد واسم جور شده بیمه تامین اجتماعی هم میشم مشکل نداره واسه کد جنرال

        پاسخ
        • سلام خیر مشکلی نداره اگر کار دولتی یا استخدام رسمی باشه نمیشه فقط دقت کنید بیمه تامین اجتماعی از محل کارتون نشوید شما به عنوان نماینده و کارفرما باید بیمه تامین اجتماعی برای خودتون و کارکنانتون رد کنید که قطعا تداخل پیش می اید و در این صورت با مشکل مواجه میشوید

          پاسخ
  • سلام وقتتون به خیر بنده دبیر هستم آیا می توانم در زمینه بیمه عمر فعالیت کنم و کد بگیرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید